Op maandag 3 april kwam er een spreker van het bedrijf LVB Networks. LVB is een content marketing bureau in de B2B sector dat een aantal grote klanten heeft. Denk hierbij aan Ziggo, Nuon en Hema.

De filosofie van het bedrijf luidt als  volgt:
“Stop interrupting what people are interested in. Become what people are interested in.”
De focus ligt hierbij het maximale halen uit een bepaald budget met daarbij de focus op de klant.

De projecten die het bedrijf doet ziet er globaal zo uit:

  1. Strategie. Hier wordt bepaald wat de doelen zijn. Wie de doelgroep is en wat de KPI’s zijn.
  2. Content. Vervolgens wordt de content geschreven. Dit kan in de vorm van video’s en blogs, maar ook via infographics.
  3. Distributie. Daarna wordt het gedistribueerd.  Dit kan gebeuren op bijvoorbeeld Social Media.
  4. Conversie. Uiteindelijk leidt dit tot conversie en is het succes behaald.

Op een zeker moment begon de spreker over de term formats bij content creatie. Dit is de vorm waarin bepaalde content wordt weergegeven. Hierbij kunnen verschillende keuzes gemaakt worden, zo kan de focus liggen op informeren, amuseren of emotioneren. Er vindt een ontwikkeling plaats in de formats bij content. Zo wordt het steeds meer online en korter. Het is essentieel dat content creators hier op inspelen.

Aan het einde liet de spreker ons een case zien waar wij aan moesten werken. Deze was voor het bedrijf Nuon, waarbij het doel was om leads te genereren. Hierbij moest wederom gebruik gemaakt worden van de 4 stappen die ik eerder benoemd had. We hadden helaas niets gewonnen, maar het was een erg leerzame ervaring.

Ik kijk positief terug op dit college en heb het idee dat ik daadwerkelijk wijzer ben geworden.

 

2 reacties op “College Content Marketing

Reacties zijn gesloten.